Hulpverlener Crisisdienst Huisverbod
- 6 uur uur p.w. (buiten kantooruren)
- Max. € 4.946,- p.m.
- Locatie: Haaglanden
De Crisisdienst Huisverbod staat klaar om met empathie en daadkracht bij te dragen aan het herstel van veiligheid en welzijn.
Als Hulpverlener Crisisdienst Huisverbod buiten kantooruren draai je piketdiensten in de weekenden en avonden voor de regio Haaglanden. Je wordt flexibel ingeroosterd door de week, in het weekend en op feestdagen. Je draait ongeveer 6 diensten per maand.
Gemiddeld genomen werk je 6 uur per week, maar in drukke tijden kan het meer zijn. Werk je meer uren per week/maand dan declareer je dit, zo ook ORT toeslagen, dit zal worden uitbetaald.
Tijdens een piketdienst word je opgeroepen door de meldkamer. Je bent binnen een uur op het politiebureau waar de Huisverbod procedure wordt gestart aanwezig. Samen met de Hulpofficier van Justitie en, als er kinderen betrokken zijn, het crisisinterventieteam van Jeugdbescherming West, spreek je alle (meerderjarige) betrokkenen.
De gesprekken zijn gericht op het inventariseren van de (veiligheid) risico’s binnen het systeem.
Na de gesprekken wordt een analyse gemaakt met behulp van het Risicotaxatie Instrument Huiselijk Geweld. Vervolgens wordt een advies gegeven aan de dienstdoende burgemeester of wethouder. Deze heeft de bevoegdheid om een Huisverbod op te leggen. Als er een Huisverbod wordt opgelegd, regel je direct een aantal praktische zaken. Bijvoorbeeld het regelen van de opvang voor de uit huis geplaatste. Tot slot schrijf je dezelfde dag nog en in ieder geval voor 9 uur de volgende dag een uitgebreide rapportage en zorg je voor een goede overdracht naar jouw collega’s uit het dagteam Crisisdienst Huisverbod.
Je kan je goed inleven in een ander, beschikt over empathisch vermogen. Je hebt (algemene) kennis van verschillende culturen en geloofsovertuigingen. Ook heb je kennis over psychische ziektebeelden en verslavingen.
Je kan goed samenwerken met verschillende disciplines. Je staat stevig in je schoenen en hebt gevoel voor humor. Je kunt outreachend optreden en bent daadkrachtig. Ook kun je met protocollen werken en ben je flexibel.
Onze ideale kandidaat neemt initiatieven, is zowel een teamspeler als een solist met een open, eerlijke en transparante werkhouding.
Binnen Wijkz werk je samen met enthousiaste collega’s die samen voor en met inwoners werken aan een leefbare stad.
Jouw rol binnen Wijkz brengt je in contact met een netwerk van maatschappelijke organisaties, waaronder JESS, JongLeren, MEE ZHN en Wijkz, alle gefaciliteerd door Xtra. Binnen deze krachtenbundeling draait het om op een verbindende en inspirerende manier samenwerken en positie innemen om impact te maken voor een samenleving waarin iedereen meetelt en de kans krijgt mee te doen.
Meer weten over Wijkz? Ga naar onze website www.wijkz.nl
Solliciteer online door je gegevens en motivatie achter te laten, via de button ‘Direct solliciteren’ bovenaan deze pagina. De status van je sollicitatie kun je online volgen via onze sollicitatieportal.
Uiterlijk 5 werkdagen na sluitingsdatum ontvang je bericht of je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Na het kennismakingsgesprek volgt (eventueel) een tweede gesprek en bij wederzijds enthousiasme heb je het arbeidsvoorwaardengesprek. Na je arbeidsvoorwaardengesprek kun je jouw contract digitaal ondertekenen en is het alleen nog afwachten tot je eerste werkdag!
Wil je even sparren over de functie en deze vacature?
Bel, app of mail Suus van Ekeren, Manager Individuele Ondersteuning: 06 51 08 16 47 / S.vanEkeren@wijkz.nl
of Myrthe van Vliet, Hulpverlener Crisisdienst: 06 14 31 85 95 / M.vanVliet@wijkz.nl.
Vragen over het sollicitatieproces?
Stuur een mail naar recruitment@xtra.nl